Panaszkezelés
Sajnos legnagyobb igyekezet és odafigyelés mellet is előfordulhatnak hibák vagy hiányosságot. Természetesen törekszünk mindenkit a legjobb minőségben kiszolgálni, de ha úgy érzed, hogy részedre ez nem így történt akkor panaszoddal az alábbiak szerint élhetsz.
Panasz bejelentés módja :
Panaszodat kérlek írásba tedd meg az info@egykiscslad.hu email címre küldve. Közösségi médiákban ( Facebook, Instagram, stb. ) tett reklamációt illetve panaszt nem tekintjük hivatalos formának ezért azt nem tudjuk elfogadni.
Panaszodnak tartalmaznia kell :
Kérlek, hogy ha valamelyik termékünkkel vagy szolgáltatásunkkal nem voltál elégedet akkor leveledben az alábbi információkat mindenképen írt bele.
– Panasz tevő neve
– Panasz tevő elérhetősége ( telefon, email, postai cím )
– Vásárlás dátuma
– Vásárolt termék vagy szolgáltatás számla másolata
– A panasz pontos leírása
A panasz részletezésénél kérlek térjél ki pontosan az álltad vélt hibára vagy hiányoságra, hogy mielőbb ki tudjuk vizsgálni a panaszodat és számodra elehető legjobb megoldást tudjuk nyújtani. Amennyiben a panaszos termék szállítási sérült, úgy kérlek kibontás elött készíts a sérült részről jól látható fényképet.
Panasz kivizsgálásának menete és határideje :
– Panaszod bejelentését követő 3 napon belül megküldjük részedre a panaszodra vonatkozó jegyzőkönyvet amelyben pontosan meghatározzuk a reklamációt illetve tájékoztatunk a panaszkezelés pontos menetéről. ( a panaszkezelési jegyzőkönyv megküldésének határidejébe a hétvégék és ünnepnapok nem számolnak bele )
– Panaszodat a bejelentéstől számított 30 napon belül vagyunk kötelesek elbírálni, de természetesen a leggyorsabb ügyintézési idővel fogunk minden esetben eljárni.
– Panaszod elbíráláséról és a további ügymenetről a megadott elérhetőségeid egyikén fogunk tájékoztatni.
Amennyiben a panaszodat valamilyen oknál fogva nem tudtuk elfogadni vagy számodra a legmegfelelőbben kezelni úgy az alábbiakban részletezett további lehetőségek állnak rendelkezésedre a panaszkezeléssel kapcsolatban:
– További tárgyalás folytatása cégünk és közötted, hogy sikeresen megtaláljuk a mindenki számára kedvező megoldást.
– Fogyasztóvédelmi eljárás kereteiben amennyiben a fogyasztói jogaid megsértését észleled , úgy jogosult vagy a lakóhelyed szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulni. A panaszod elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a lakóhelyed szerinti illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok látják el. http://www.kormanyhivatal.hu/
– Békéltető testületi eljárást is kezdeményezhetsz amennyiben a fogyasztói panaszodat elutasítjuk, úgy jogosult vagy a lakóhelyed vagy tartózkodási helyed szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni. A békéltető testületi eljárás megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
A cégünket a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani. Az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.
A kérelemnek tartalmaznia kell
1., a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
2., a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
3., ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
4., a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
5., a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
6., a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
7., a testület döntésére irányuló indítványt,
8., a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát, amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
– Természetese, hogy ha nincs más mód akkor jogod van bírósági eljárást is kezdeményezni a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Egyéb jogrendezési lehetőségek :
Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség (www.fvf.hu) illetve az Országos Fogyasztóvédelmi Felügyelet ( www.ofe.hu )
Online vitarendezési platform a szolgáltató és a megrendelő közötti, a megrendeléssel kapcsolatos fogyasztói viták rendezéséhez a Megrendelőnek (fogyasztónak) lehetősége van az Online Vitarendezési Platform használatára. A vitarendezési platform az alábbi ODR linken érhető el: http://ec.europa.eu/odr
Linkek :
Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
Internetes vásárlástól való elállás
A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződések részletes szabályai